Arkiv

Kategorier

Är du besviken eller…

Jag hatar telefonförsäljare, så det är inte för inte som vi är anmälda hos Nix för att slippa dem. Innan vi anmälde oss dit så kunde vi få flera samtal i veckan från olika försäljare eller om olika undersökningar. Nu är det betydligt mindre. Företag som vi redan är kund hos har ju fortfarande rätt att ringa. Så ibland får man fortfarande samtal.

Det lustiga är att dessa samtal lyckas nästan alltid komma mitt i någonting annat, matlagning eller nattning av barn eller så. Man undrar ju om det är uträknat så eller om det är slumpen?

Hur som helst… I förrgår ringde en tjej som sa sig vara från Villaägarna, där vi är medlemmar. Hon frågade efter sambon eftersom det är han som står för medlemskapet. Han var ute och tvättade bilen så jag fick vara stand-in. Jag lagade ju bara mat! ;) Jag trodde först det rörde sig om någon undersökning och svarade att det gick bra. Ganska snart började hon prata elavtal och tyckte absolut jag/vi skulle byta till det företag som de kommit fram till hade de bästa priserna och de nöjdaste kunderna. För de hade ju naturligtvis både nöjdare kunder och billigare pris än den leverantör vi har i dag påstod hon. Dessutom hade vu ju just nu det sämsta avtalet man kunde ha – tillsvidareavtal. Så att binda nu och få garanterat pris ett år var modellen fick jag veta.

Jag hade inte några papper framför mig så jag kunde jämföra, för jag stod ju bara mitt i matlagningen!
Jag accepterade avtalet och det gick ju att ångra inom 14 dagar fick jag veta så det kändes ju rätt riskfritt trots allt. Dessutom så kändes det ju som att hade nu Villaägarna kommit fram till att detta företag skulle vara bäst så var det säkert så. Är man godtrogen eller…?!

I dag kom pappret från den nya elleverantören och jag tog åter upp det med sambon – hur skulle vi göra med detta nu då? Han surfade genast ut på nätet och tittade på lite olika sidor för att själv bilda sig en uppfattning om deras reklam verkligen stämde. Vi kom ganska snart fram till att de låg ganska långt ner i samtliga listor vi tittade på. Den leverantör vi redan hade låg betydligt bättre!! Så därmed ringde vi upp företaget och ångrade avtalet. Frågan vi fick då var: – Är du besviken eller är det bara vanligt ånger?! :D Vanligt ånger svarade sambon och vi har nu kvar vår gamla billigare leverantör.

Comments are closed.